En E-CAD leverantör i hela Norden - Meet a student

Laddar....

En E-CAD leverantör i hela Norden

Den 1 juli 2021 blir GATEline AB officiellt en del av den nordiska E-CAD distributören Nordcad. Under namnet Nordcad AB fortsätter företaget att stödja den svenska elektronikindustrin med lösningar för E-CAD design.

Det finns ett starkt fokus på att hjälpa kunderna att optimera arbetsprocesser, samt att ge de bästa förutsättningarna för att vara bäst i branschen, genom att använda rätt system och verktyg för att utforma elektronik.

Fram till den 1 september 2019 var GATEline AB en oberoende distributör av Cadence produkter i Sverige, Finland och Estland och förvärvades därefter av den danska distributören Nordcad Systems A/S.

Sedan 2019 har företagen haft ett nära samarbete, och med 9 applikationsingenjörer och tekniker, står Nordcad rustade för att kunna hantera distributionen av designverktyg i Norden.

”Det faktum att Nordcad nu officiellt är ett och samma team innebär att vi tillsammans kan höja standarden för elektronikutveckling i hela Norden. Tillsammans kan vi erbjuda våra kunder bästa tekniska support samt ett stort team av medarbetare med många kompetenser inom alla områden inom elektronikutveckling. ” säger Fredrik Jander, försäljningsdirektör på Nordcad AB.

Den 1:a juli flyttar Nordcad AB också till nya lokaler. Den nya adressen är:

Elektronvägen 4
141 49 Huddinge